

A LinkedIn folyamatosan változó terepe most különösen olyan, mint egy labirintus.
Észrevetted, hogy a LinkedIn-posztjaid egy ideje másképp viselkednek? Néha ezer megtekintés, néha alig egy pár? Ez nem véletlen, hiszen a LinkedIn már nagyon másképp működik, mint mondjuk fél éve.
Ennek a legfőbb oka a 360Brew. Mi is ez pontosan? Ez a LinkedIn új algoritmus motorja, ami a posztjaidat már nem önálló tartalomként, hanem kapcsolati ökoszisztémaként értékeli. Magyarul a mumus, aki tehet mindenről 😊
A LinkedIn most már nem csak azt nézi, hogy mit posztolsz, hanem hogyan reagál a posztjaidra a hálózatod. Pl.:
Már nem csupán a lájkok számítanak, hanem az, hogyan terjed a párbeszéd. A gyors, felületes aktivitások helyett a mély és releváns beszélgetéseket jutalmazza.
Maradj önmagad
Ha minden héten más témában próbálsz okosakat mondani, az algoritmus egyszerűen nem fog tud hova tenni. Nem tudja majd eldönteni a posztjaid alapján, hogy melyik témának vagy a valódi szakértője. A fókusz most értékesebbé vált, mint valaha volt.
Az első 90 percben dől el minden
Ha a posztodra az első 60-90 percben nem indul be a beszélgetés, a LinkedIn egyszerűen elássa azt, akármilyen értékes tartalom is van benne.
Nem elég a felszín többé
A 360Brew azt is figyeli, hogy válaszolsz-e a hozzászólásokra. A kommentlánc hossza, az interakciók ritmusa, az idézett válaszok mind-mind növelik az elérést.
Sokáig úgy tűnt, hogy a céges oldalaknak esélyük sincs a személyes profilok mellett. De a LinkedIn csendben finomhangolta az algoritmust és most újra érdemes figyelni rájuk.
Az új adatok szerint megint érdemes újragondolnunk, hogy milyen típusú tartalmakat teszünk közzé a company pageken.
A LinkedIn immár nem arról szól, hogy mit posztolsz, hanem arról, hogy hogyan reagálnak rád. Ez egyértelmű elmozdulás a minőség irányába, még ha nehezen veszi is be a gyomrunk. Az új rendszer másképp dolgozik. Talán épp most jött el a megfelelő pillanat, hogy ne az új trükköket keressük az algoritmus kijátszására, hanem gondoljuk végig, mi az, amit igazán érdemes mondanunk. Mert ha tudjuk, hová tartunk, az út is tisztábban látszik majd!