Ne aggódj, nem vagy egyedül. Egy 2024-es Forbes felmérés szerint a kisvállalkozások nagy része ugyanúgy küzd, mint te. Igen, külföldi adatok, de az én tapasztalataim alapján nagyjából fedi a magyar piacot is.
Nézzük a száraz tényeket, aztán beszéljünk a húsbavágó részről is:
Mik a legnagyobb kihívásaik?
új ügyfelek szerzése (60%)
a marketing hatékonyságának mérése (33%)
és az örök klasszikus: idő, pénz, tudás hiánya (32%).
És akkor jöjjön a kedvencem!
82%-uk tudja, hogy több csatornát kéne használni, de csak 16% meri azt mondani magáról, hogy tudja is, mit csinál.
És itt kezd fájni a történet..
Mert sok kisvállalkozó (lehet, hogy épp Te is) valahogy úgy van vele, hogy:
De közben telik az idő, a piac pedig nem vár rád. A vevőd sem fog napokat, heteket várni arra, hogy te összekapard magad, hanem megy tovább oda, ahol látszik, hogy törődnek vele.
Egyszerű a képlet: ha nincs marketing, nincs forgalom – ha nincs forgalom, nincs pénz – ha nincs pénz, nincs vállalkozás.
Nem világmegváltó kampányokkal kell indulni, de minimum egy egyszerű marketingstratégiát össze kell rakni. Olyat, amit te is értesz, amit időben képes vagy kezelni, és ami mérhetően viszi előre a bizniszedet.
Mert ha a marketinged nem tudod követni, akkor a pénzáramlást sem fogod.
Szóval… mielőtt megint abbahagynád az olvasást valami sürgősebb feladat miatt, gondold végig:
Ha nem, akkor ezzel kell kezdened, különben nem te irányítod a vállalkozásodat, hanem a vállalkozásod irányít téged!