kritikus ingerek

 

Vállalkozóként gondolkodni veszélyes üzem

 

Mert sosincs vége.

Agyalunk éjjel, nappal, kávénál, zuhany alatt, a gyerek edzése alatt, mindig. Mit és hogyan lehetne fejleszteni. Gyarapítani. Növekedni.
Máshogy csinálni. Még egy kicsit jobban. Mert lehetne. És kéne is. Vagy legalábbis ezt halljuk MINDENHONNAN.

Aztán a közösségi médiából jön egy újabb löket az idegrendszerednek:
„Hirdess okosan!”
„Légy jelen TikTokon, mert ott van a jövő!”
„Videó kell, különben láthatatlan vagy!”
„Hírlevelet írsz már? Nem?! Akkor kár is vállalkoznod.”
„Influkával dolgozol? Ja, nem? Akkor bocsi, de lemaradtál az életről.”
Mire a végére érsz, már izzadsz a gondolattól is. Nemhogy nekiállj.

De ne aggódj, a rendszer rád is gondolt: ott van a konkurenciád, akiket persze direkt nem nézel, csak épp megnyitod reggelente az oldalukat. Ők mindenbe is belevágnak. Podcast? Van. TikTok? Ők trendelnek. Influenszerek? Kettővel randiznak, egyet meg eljegyeztek. Te pedig csak ülsz ott a laptopod előtt a harmadik hideg kávéddal, és azon gondolkodsz, hogy
„ez most még a pánik, vagy már a kiégés?”

Na, és itt jön be az, amit úgy hívnak:

Kritikus gondolkodás

(kis túlzással ez az a készség, ami segít vállalkozóként életben maradni 2025-ben).

Mert amit látsz, hallasz, olvasol, az valakinek bejött, de neked egyáltalán nem biztos, hogy működni fog! Attól, hogy mások csinálják, még nem biztos, hogy neked is kell. Attól, hogy a fél világ pörög rajta, még nem biztos, hogy ez visz közelebb a céljaidhoz.

kritikus gondolkodás

 

Lehet kérdéseket feltenni. Sőt! KELL is!

  • Mi az, amit valóban el akarok érni?
  • Ki az, akit el akarok érni?
  • Mit bírok hosszú távon is csinálni anélkül, hogy belerokkannék?

Ha ez megvan, akkor jöhet a fókusz.
Igen, az, amit az internet szerint csak a sikeres CEO-k tudnak, meg azok,
akiknek van 7 asszisztensük és egy belső békéjük. Pedig ez Neked is megy!
Csak el kell dönteni, hogy

  • mi a cél,
  • mi nem a cél,
  • és mit hagyjunk a fenébe akkor is, ha nagyon hangosan is azt kiabálja ránk a
    marketing-univerzum, hogy ez
    muszáj.

Mert nem muszáj minden.

Nem kell minden trendbe beleugrani, nem kell minden újdonság után rohanni, nem kell minden platformra regisztrálni. A növekedés nem mindig látványos. Van, hogy csendes, kiszámítható, szorgalmas és lassú. És az is teljesen rendben van.

 

Szóval, ha legközelebb jön szembe egy „enélkül nem fog növekedni a céged” típusú tartalom,
csak mosolyogj, és gondolj arra: nem minden bomba robban nálad is. Ez nem visszalépés, ez stratégia.

Facebook
LinkedIn