instagram posztok

Mit, mikor és miért posztolj Instagramon?

Az Instagramot lehet szeretni és nem szeretni, de a valódi üzleti eredményekhez egyik sem elegendő. Csinálhatunk szép képeket, videós posztokat, de a vállalkozásunkra nézve esetleges ezen tartalmak hatása stratégia nélkül. Mivel most már az Instagram hivatalosan is megerősítette, hogy melyik tartalomtípus mire való, így ha tudatosan használod ezeket, sokkal könnyebben érheted el, hogy egy valóban működő marketingeszközzé váljon.

Azok számára, akik szeretnének új embereket bevonzani, a Reelsek jelentik az első számú eszközt. Ezek adják a legnagyobb láthatóságot, hiszen rövid, lendületes formátumuk könnyen bekerül mások hírfolyamába. Nem a csillogó kivitelezés a döntő, sokkal inkább az ötlet és az, hogy az első két másodpercben képes vagy-e megragadni a figyelmet. A carousel szintén jó kiegészítő, hiszen több oldalnyi tartalommal lehet játszani, de itt is érdemes az egyszerű üzenetekre koncentrálni.

Ha a cél inkább a bizalomépítés és a követők bevonása, akkor a carouselekre és a fotókra érdemes építeni, kiegészítve őket sztorikkal. A carousel egyik nagy előnye, hogy van második esély is, hiszen, ha valaki nem állt meg az első képnél, a rendszer sokszor feldobja neki a következőt. Így nagyobb az esélye annak, hogy a tartalmad mégis célt talál. A legjobb, ha úgy építed fel, mintha egy rövid blogposztot írnál: figyelemfelkeltő kezdés után adj át valódi értéket, majd zárj egy cselekvésre ösztönző üzenettel.

A napi jelenlétet a sztorik biztosítják. Ez a formátum elsősorban arra jó, hogy folyamatosan a követőid szeme előtt maradj. Egy-egy szórványos poszt kevés, sokkal inkább működik, ha legalább három egymást követő történetet teszel ki egyszerre. A kulisszák mögötti pillanatok, a közvetlen hangvétel és az interaktív matricák mind-mind abban segítenek, hogy a közönséged ne csak néző, hanem résztvevő legyen.

A lojalitás mélyítésére pedig továbbra is remek eszköz az élő adás. Bár sokan gondolják, hogy ez a formátum már idejétmúlt, az Instagram továbbra is támogatja az élőzéseket. Egy kérdezz-felelek, egy termékbemutató vagy akár egy új szolgáltatás kulisszái sokkal emberközelibbé teszik a márkádat. Emellett ott vannak a csatornák is, amelyek segítségével szorosabbra fűzheted a kapcsolatot a legelhivatottabb követőiddel.

A hashtagekkel kapcsolatban viszont érdemes tisztán látni, hogy nagy eséllyel nem ők hozzák majd el a csodát. Jó szolgálatot tesznek a tartalom rendszerezésében és kontextusadásban, de nem erre kell építened az elérésed.

 

Cél

Formátum

Mire figyelj

Új emberek elérése

Reel, carousel

Erős első 2 másodperc, trendi hang, ötletvezérelt tartalom

Bizalom és bevonás

Carousel, fotó, sztori

Mini blogposzt felépítés (figyelem – érték – cselekvésre ösztönzés)

Napi jelenlét

Sztori

Legalább 3 egymás utáni sztori, kulisszák mögötti pillanatok, interakciós matricák

Lojalitás mélyítése

Élő, csatornák

Kérdezz-felelek, kulisszatitkok, személyesség

 

Konkrét példák egy kávézó heti Instagram stratégiájára

Képzelj el egy belvárosi kávézót, aki szeretne új vendégeket megszólítani, miközben a törzsvendégekkel is tartja a kapcsolatot. Hétfőn egy rövid Reel kerülhet ki, amelyben a barista látványosan elkészíti a hét különleges kávéját. Szerdán egy carouselben bemutatható, hogyan érkezik meg a friss kávébab, hogyan pörkölik, majd hogyan válik belőle egy illatos cappuccino, a végén pedig meg lehet kérdezni a követőket, hogy kinek lenne kedve megkóstolni. Pénteken a sztorikban három egymást követő jelenet lehet: a reggeli készülődés, a friss sütemények érkezése és egy szavazás arról, hogy a croissant vagy a csokis muffin a népszerűbb. Vasárnap pedig jöhet egy élő bejelentkezés a kávézó teraszáról, ahol a barista bemutatja a szezonális italt, miközben a nézők kérdéseire válaszol.

Ezzel a ritmussal egy hét alatt minden fontos célt lefedsz: bevonzod az új embereket, értéket adsz a meglévőknek, jelen vagy a mindennapjaikban és szorosabbá teszed a kapcsolatot a közösségeddel.

Az Instagramon az a siker kulcsa, hogy tudd, mit akarsz elérni, és ahhoz válaszd a megfelelő formátumot. Ha így építed fel a stratégiád, akkor a posztolás kényszerűség helyett egy tudatosan működő marketingeszközzé válik.

Ha szeretnéd, hogy ne csak elméletben, de gyakorlatban is segítsek a kommunikációdban, foglalj egy online konzultációt, és közösen kidolgozzuk a saját vállalkozásodra szabott stratégiád.

Facebook
LinkedIn